< Terug

De leerlijn Commercieel marktonderzoek wordt door de partners van De Kantooropleider aangeboden via e-learning.

De Kantooropleider | Leerlijn Commercieel marktonderzoek

Wat is een leerlijn?

Een leerlijn is een met zorg samengestelde bundeling van online leermodules die behoren bij specifiek gedefinieerde functies binnen het commerciële vakgebied.

Elke online leermodule start met een omschrijving van de leerdoelen. Aan het einde van elke leermodule ben je in staat om de kennis die je hebt opgedaan in je commerciële functie toe te passen.

Daarnaast dient de volledige online leerlijn als naslagwerk en is één jaar lang, 24/7 tot je beschikking. Het is daarmee uniek in zijn soort.

Omschrijving leerlijn Commercieel marktonderzoek

Met een commercieel marktonderzoek inventariseer je de trends en ontwikkelingen op de markt, de concurrenten die zich op de markt bevinden, de mogelijke doelgroepen. Uiteindelijk doe je op basis van je bevindingen aanbevelingen aan je bedrijf en op welk segment zij zich moeten richten en waarmee moet zij rekening moeten houden.

Taken die tijdens het commercieel marktonderzoek onder jouw verantwoordelijkheid  vallen zijn:

  • De huidige situatie in kaart brengen
  • Concurrentieonderzoek
  • Ketenonderzoek
  • Doelgroeponderzoek
  • Aanbevelingen doen
  • Implementatieplan schrijven

Doelgroep

De leerlijn Commercieel marktonderzoek richt zich op ervaren commerciële medewerkers, accountmanagers of salesmanagers die de basiselementen van managen van marktonderzoek willen beheersen en onderbouwde aanbevelingen naar de organisatie willen doen.

 

Deze pagina delen via je social media? Dat kan natuurlijk door op de onderstaande knop(pen) te klikken!

Print pagina