Inhoud leerlijn Verkoop Binnendienst

De Kantooropleider | Inhoud leerlijn Verkoop Binnendienst

Vooropleiding

Voor de leerlijn Verkoop Binnendienst is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is een opleidingsniveau van minimaal MBO 3 of voldoende werkervaring gewenst.

Niveau

Het niveau van de leerlijn Verkoop Binnendienst is te vergelijken met MBO, niveau 4+.

Opzet leerlijn Verkoop Binnendienst

Deze leerlijn bestaat de volgende 12 online leermodules, die ook als losse trainingen gevolgd kunnen worden:

De algemene resultaten zijn:

  • Je leert een plan te maken over hoe jij de markt en jouw doelgroepen kunt benaderen.
  • Je leert een goede strategie te bepalen voor het voeren van een commercieel gesprek.
  • Je leert situaties beter waarnemen en inschatten.
  • Je leert de verschillende communicatiestijlen toe te passen.
  • Je kent de sterkten en valkuilen van je communicatiestijl en vergroot je persoonlijke uitstraling.
  • Je leert authentiek en jezelf te zijn door een eigen stijl te ontwikkelen.
  • Je voelt je zekerder in het verkoopgesprek.
  • Je bent in staat je ideeën beter over te brengen en vergroot je invloed in de samenwerking met anderen.
  • Je leert structuur aan te brengen aan je gesprekken.
  • Je leer hoe je de beste voorbereiding op een verkoopgesprek kunt treffen.
  • Je leert om te gaan met lastige of onverwachte situaties.
  • Je leert hoe je lastige situaties de baas bent.
  • Je leert hoe je een gesprek positief en met concrete actiepunten kunt afsluiten.

Programma van de leerlijn Verkoop Binnendienst

  • Communicatiestijlen
  • Omgaan met verschillende typen klanten
  • Bepalen verkoopstrategie
  • Doelgroep bepalen
  • Telefonische vaardigheden
  • Structuur in je telefoongesprek
  • Je valkuilen aan de telefoon
  • Verwachtingen van de klant in relatie tot de telefoonbehandeling
  • Vergroten van de klanttevredenheid
  • Verbale versus non-verbale communicatie
  • Effectieve vraag- en luistertechnieken
  • Klantgerichtheid als attitude
  • Omgaan met weerstand en klachten
  • Verschillende situaties en scenario’s
  • Spiegelen aan de ontvanger
  • Beïnvloedingsvaardigheden
  • Controle houden over een gesprek
  • Afsluitfase en actiepunten definiëren
  • Persoonlijk actieplan

Totale studiebelasting

Duur leerlijn e-learning: 1270 minuten (ca. 21 klokuren)
Gemiddelde studiebelasting: ca. 74 klokuren

Online toegang

12 maanden, inclusief toegang tot oefenprogramma’s online leermodules.

Examen

Je kunt examen voor de leerlijn Verkoop Binnendienst doen bij Examenbureau LSSO. Dit is een onafhankelijk bureau, waardoor je een waardevol maatschappelijk erkend salesdiploma kunt behalen.

Vervolgstudies

Met het afronden van de leerlijn Verkoop binnendienst heb je ook al een flink deel van andere leerlijnen achter de rug. Je kunt nu relatief snel een volgend diploma behalen. Dat zijn de diploma’s:

  • Accountmanagement
  • Basis verkoopvaardigheden
  • Beursverkoop en netwerken
  • Commercieel marktonderzoek
  • Marktbenaderingstechnieken
  • Pre-sales vaardigheden
  • Relatiebeheer
  • Telefonische acquisitie
  • Verkoop buitendienst

Kijk bij www.examenbureaulsso.nl welke aanvullende trainingen je nog moet volgen om één van de bovenstaande leerlijnen af te sluiten en behaal ook dát waardevolle vakdiploma.

Informatie

Graag meer informatie? Neem dan contact met ons op via nummer +31 (0)88 822 66 88 of mail naar info@lsso-opleidingen.nl.

 

Deze pagina delen via je social media? Dat kan natuurlijk door op de onderstaande knop(pen) te klikken!

Print pagina